Pontiac Fiero Nederland
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Fiero Troubleshooting Guide (1 viewing) (1) Guest
Go to bottom Favoured: 0
TOPIC: Fiero Troubleshooting Guide
#7052
Ersen (Admin)
Moderator
Posts: 114
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male graphics and pixels Location: Renkum Birthdate: 1976-04-13
Fiero Troubleshooting Guide 10 Years, 4 Months ago Karma: 7  
Motor:



Motor loopt stationair onregelmatig


- Vacium Lek
- EGR klep lekt of PCV klep verstopt
- Benzine pomp kan de druk niet opgebouwd houden
- Lekkende koppakking
- distributieketting en / of tandwielen versleten
- Bougies versleten of verkeerde aftsand elektroden
- Ontsteking niet op tijd
- Luchtfilter vervuild



Motor start maar slaat onmiddelijk weer af
- Losse electrische stekkers (of kortsluiting) Verdeler, bobine of wisselstroomdinamo
- Onvoldoende benzine naar de injectors
- Vacium lek - Controleer pakking tussen inlaatspruitstuk en gasklephuis



Motor start Moeilijk koud
- Accu niet goed opgeladen / versleten
- Probleem in het benzine systeem (of lek)
- verdeler systeem probleem



Motor start moeilijk warm
- Probleem in het benzine systeem
- Ge-oxideerde accu polen
- Massa (kabel) probleem
- Luchtfilter vervuild



Motor mist slagen tijdens acceleratie of tijdens rijden
- Bougies
- Benzine systeem probleem (of afstelling)
- Lucht filter vervuild
- Ontsteking niet op tijd of storing in ontsteking
- Probleem in het uilaatgasemissie systeem
- Vacium lek in het inlaat systeem of vacium slangen
- Te lage cylinder compressie



Kloppend of pingelend geluid tijdens acceleren
- Te hoog Octaan gehalte in de benzine (Super benzine ipv Normaal)
- Ontstekings tijd verkeerd
- Beschadigde bougie kabels
- versleten of beschadigde distributie systeem (ketting, tandwielen enz.)



Luid kloppend geluid bij een vast toerental
- zuigerstang lager
- defecte of beschadigde kleptuimelaar
- Beschadigde nokkenas



Oververhitting
- Te weinig koelvloeistof
- Waterpomp (of snaar) defect
- Defecte thermostaat
- Radiatordop defect (drukverlies)
- Ontstekingstijdstip niet correct
- Verstopping in het koelsysteem
- Koelfan / koelfan relay defect



Koppeling:



Koppeling komt niet los zelfs als het pedaal tot op de bodem wordt ingetrapt
- Defecte (hoofd)cylinder
- Beschadigde koppelings onderdelen
- Verbogen koppelingspedaal



Koppelingspedaal stopt voordat het tot op de bodem wordt ingetrapt en / of koppelling komt niet los
- Koppeling release arm defect of beschadigd



Koppeling voelt sponzig
- Lucht in het systeem



Niet mogelijk om in een versnelling te schakelen waneer het pedaal volledig is ingetrapt
- Defecte koppelings en/of druk plaat
- Vork en lager niet juist gemonteerd
- Defect in de versnellingsbak



Koppeling slipt
- Koppelingsplaat/platen versleten
- Kopelingsplaten zijn nieuw en moeten "inslijten"
- Zwakke diafragma veer
- Achterste hooft pakking lek (olie op de koppelingsplaten)



Algemeen
Hoog benzine verbruik
- Verstopt luchtfilter
- O2 sensor defect
- Ontsteking niet op tijd
- Benzine injectie systeem probleem



Krakend geluid in bochten
- Defecte wiel lagers



Kloppend of krakend geluid vanaf de motor bij lage snelheid. (komt overeen met de snelheid)
- Versleten kineten
- Versnellings naaf



Tik bij optrekken of afremmen op de motor
- Versleten / losse / beschadigde motorophanging



Lawaai waneer de versnelling in zijn vrij staat en de koppeling niet ingetrapt is
- Beschadigde lagers in de versnellingsbak
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#7825
Janwatze (User)
Pontiac Fiero Formula 2,8 liter V6 rood 1988
Fresh Boarder
Posts: 7
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Noordbergum (Friesland) Birthdate: 1967-11-15
Re:Fiero Troubleshooting Guide 9 Years, 10 Months ago Karma: 0  
Hallo, ik heb net een pontiac Fiero Formula van 1988 gekocht met een 2,8 liter V6 motor. Hij start goed, maar dan moet ik iedere keer gas bij geven anders slaat hij uit. Dat duurt een 3 minuten en als hij dan warm is dan blijft hij lopen, echter draait hij stationair dan weer 2000 toeren in de neutraal. Ik heb gehoord van een collega dat dit kan komen door een kapotte sensor die de temperatuur meet en dan de injectie daardoor beinvloed. Kan dit kloppen?.

Groet Jan Watze
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
Go to top