Pontiac Fiero Nederland
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen (1 viewing) (1) Guest
Go to bottom Favoured: 0
TOPIC: Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen
#20165
Renier (User)
Fresh Boarder
Posts: 27
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen 5 Years, 2 Months ago Karma: 0  



De Fiero scheen de eerste (en misschien enige) Turbo Fiero in Nederland te zijn? Heeft een Miller Woods Turbokit zoals het omgeschreven werd met een IHI RHB5, motorblok is in ieder geval door een vorige eigenaar kapot gereden, Fiero heeft om en nabij 200.000 kilometer op de teller staan voor zo ver dat klopt maar goed de auto is wel 30 jaar oud dus wil niet al te veel zeggen.

Er zijn drie hoofdzakelijk redenen waarom ik de Fiero gekocht heb, ten eerste houd ik erg van GM auto's, vooral de iets oudere tot de oudste. Verder heb ik een Chevrolet Camaro uit 1989 gehad die ik af en toe stiekem steeds meer begin te missen, dat super mooie sjieke volledige lederen interieur waarvan ik vind dat ik het eigenlijk gewoon had moeten houden... Was een erg mooi metallic zwart glimmende lekkere en fijne sportwagen in ieder geval, echt super geweldig om in te rijden en zelfs alleen al om dat prachtige ding te hebben staan. Maar goed, veel dingen die ik mis zie ik terug in de Fiero, en hoewel het nooit of te nimmer het zelfde imposante apparaat zal zijn zijn Fiero's ook gewoon super gaaf eigenlijk. De derde reden is dat ik al een tijd op zoek ben naar een auto om elektrische aandrijving in te bouwen, waarvoor de Fiero mij een perfecte kandidaat leek, maar ik moet constateren dat ik stiekem een beetje verliefd op de Fiero begin te raken en niet goed weet of ik het de wagen wel aan wil gaan doen.. aan de ene kant zou het super gaaf en vooral interessant zijn maar aan de andere kant toch een beetje zonde.

Ik heb besloten om er in ieder geval wel een gewone motor in te gaan leggen, een elektromotor toevoegen zou dan in principe eigenlijk altijd nog kunnen. Ik vond het simpelweg te jammer om dit niet te gaan doen, ik heb dan ook de turbo installatie (al wil ik er wel een intercooler bij hebben minstens en mogelijk water injectie voor betere resultaten maar vooral om hem niet meteen aan gort te rijden) en ik heb ook al een 3.1 V6 LH0 blok uit een Oldsmobile waarvan ik weet dat dat de auto waar het blok uit kwam nog gewoon super goed reed en het blok nog in zeer goede staat is. Als eerste wil ik de 3.1 V6 aan de praat zien te krijgen in de Fiero, dan gaandeweg opknappen en de auto weer voorzien van nieuwe APK wanneer de tijd rijp is, de turbocharger komt daarna wel want het is ook zaak dat alles gewoon eerst in orde is en het veilig kan gebeuren voordat het blok straks weer enorm slijt o.i.d.. Misschien dat ik wel alvast een zwaarde oliepomp in het blok kan zetten voor als de turbo er op komt nu dat het blok nog los ligt, maar ik zal eerst even overleggen of dat wel zo verstandig is om nu al te doen.

Met vriendelijke groet en hopelijk zien of spreken we elkaar nog wel eens als mede Fiero enthousiasten,

Renier
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#20169
Antoin (Admin)
Meis Manibus Feci
Administrator
Posts: 1114
graphgraph
User Online Now Click here to see the profile of this user
Location: Oosterhout(N.Br.) Birthdate: 1972-06-01
Re:Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen 5 Years, 2 Months ago Karma: 24  
 
Logged Logged  
 
Grzz Antoin, the Dutch Fieroholic
  The administrator has disabled public write access.
#20170
Renier (User)
Fresh Boarder
Posts: 27
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen 5 Years, 2 Months ago Karma: 0  
Hey, Antoin, dank je wel :)

Zeker zal ik er nog wel even zoet mee zijn en ik hoop ook zo ver mogelijk te kunnen gaan komen met deze Fiero al zal niet alles even gemakkelijk zijn zeker niet met mijn inkomen maar ik ga er het beste van proberen te maken en gelukkig heb ik enorm goede steun en kan ik in principe vrijwel alles zelf doen. Ik ga er ook niet mee rijden als ik de auto nog niet helemaal vertrouw, en zoals ik zei gaat de turbo er pas op als de auto hier echt klaar voor is, ik heb een andere gewone auto voor dagelijks gebruik en kan dus altijd wachten en sparen indien nodig en zal dat ook zeker doen.

Mijn fout trouwens, ik sprak vandaag de vorige eigenaar van het blok (Marko Petrovic) en deze komt niet uit een Oldsmobile zoals ik dacht maar uit een N/A Grand Prix uit 1991 waar hij een jaar geleden nog mee gereden heeft en sindsdien alle pakkingen van het blok heeft vervangen e.d. na inspectie. Maar hij heeft in bijna al zijn auto's 3800 series V6'en hangen dus is het 3.1 blok niet meer interessant voor hemzelf nu en mag ik het zo hebben omdat ik hem geholpen heb.
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2015/03/20 17:20 By Renier.
  The administrator has disabled public write access.
#20171
mike30 (User)
Expert Boarder
Posts: 299
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen 5 Years, 2 Months ago Karma: 3  
Hallo Renier
Welkom op de forum. We zijn benieuwd wat je er van gaat maken.
Mocht er problemen zijn met diverse dingen met de auto. Dan is hier genoeg infomatie die je kan gebruiken
Ook als je hulp nodig hebt zijn er altijd wel leden die bereid zijn. Zelf woon ik niet ver van eindhoven een goede 30 min
Dus mocht er hulp nodig zijn dan laat het maar weten wellicht kan ik altijd wat infomatie verstrekken

Groet Mike
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#20172
Renier (User)
Fresh Boarder
Posts: 27
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen 5 Years, 2 Months ago Karma: 0  
Helemaal geweldig, super bedankt, Mike!

Ik zal mijn best doen om er te zijn voor de bijeenkomst, lijkt me helemaal super maar ik moet wel even kijken of het gaat lukken met mijn rug en al, het is namelijk best een stukje rijden geloof ik al zou ik met Stan / My Fiero mee kunnen rijden (vooral het in de auto zitten kan een probleem gaan vormen) maar ik hoop in ieder geval heel erg dat het gewoon gaat lukken..

Wie zegt overigens dat een Fiero maar per se een tweezitter moet zijn?



Passen nog gewoon twee man bij achterin joh :P
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2015/03/20 23:32 By Renier.
  The administrator has disabled public write access.
#20191
Ferry (User)
Ferry, Very, Yellooow...
Platinum Boarder
Posts: 1586
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Apeldoorn Birthdate: 1987-05-04
Re:Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen 5 Years, 2 Months ago Karma: 20  
Welkom! Ben benieuwd na resultaat straks :)
 
Logged Logged  
 
  The administrator has disabled public write access.
#20196
Renier (User)
Fresh Boarder
Posts: 27
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Wel zo netjes om me nu even voor te gaan stellen 5 Years, 2 Months ago Karma: 0  
Dank je! Heb het motorblok vorig weekend opgehaald en wat onderdelen waaronder fuseekogels die geheel ontbraken vanuit de verkoper uit al weer binnen, maar er zal nog wel veel meer toegevoegd of vernieuwd moeten gaan worden. Hier tenminste al wat foto's:












Die Grand Prix op de laatste foto heeft er verder niks mee te maken, maar ik zag hem toevallig achter me geparkeerd staan toen ik naar school ging, wel toevallig want ik zie ze anders nooit eigenlijk en ik heb er dus een motorblok van staan nu :)
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
Go to top