Pontiac Fiero Nederland
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Beste optie qua motor (1 viewing) (1) Guest
Go to bottom Favoured: 0
TOPIC: Beste optie qua motor
#18312
jordy (User)
Expert Boarder
Posts: 364
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1991-06-03
Beste optie qua motor 6 Years, 5 Months ago Karma: 1  
Ik zat net even te kijken naar corvette motorblokken zoals de ls2 en ls4 maar nu vraag ik me af wat er in onze fiero zo geplaatst kan worden...

In me hoofd zat ik altijd bij de 3800 serie II maar denk dat zo'n ls2 of ls4 beter is...

Wat zijn jullie mening en kennis hierover?
 
Logged Logged  
 
  The administrator has disabled public write access.
#18313
Jeroen1978 (User)
Jerricho
Platinum Boarder
Posts: 987
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Ulvenhout (naast Breda) Birthdate: 1978-07-27
Re:Beste optie qua motor 6 Years, 5 Months ago Karma: 16  
Er komt heel veel bij kijken als je een ander blok wilt gebruiken behalve een 3.1 of 3.4.

Bij een 3.8 of een ander moet je om te beginnen andere motorsteunen monteren, ander vliegwiel, past de versnellingsbak, welke computer ga je gebruiken, bedrading aanpassen, etc etc.
 
Logged Logged  
 
It's a fiero thing....................you wouldn't understand!
  The administrator has disabled public write access.
#18314
jordy (User)
Expert Boarder
Posts: 364
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1991-06-03
Re:Beste optie qua motor 6 Years, 5 Months ago Karma: 1  
ja ik weet het en zal ook een sterker remsysteem moeten monteren enz. en natuurlijk een nieuwe keuring vanwegen het vermogen.

maar zo'n 3.4L blok lijkt me ook gewoon te weinig of is dat ook nog makkelijk te verhogen met vermogen?
 
Logged Logged  
 
  The administrator has disabled public write access.
#18315
Antoin (Admin)
Meis Manibus Feci
Administrator
Posts: 1112
graphgraph
User Online Now Click here to see the profile of this user
Location: Oosterhout(N.Br.) Birthdate: 1972-06-01
Re:Beste optie qua motor 6 Years, 5 Months ago Karma: 24  
Uit een 3400 is best wel wat aan pk's te persen, alleen de vraag is wat wil je met de auto gaan doen? Wil je er een echt race-monster van maken, zou ik voor de 3800 SC gaan. Maar idd zoals Jeroen al zegt, er komt meer bij kijken dan ff een blok kopen, erin leggen en rijden. Vele aanpassingen zoals steunen, benzinepomp, uitlaat, koeling etc moeten aangepast worden en vereisen dus een goed technisch inzicht.
Zeker de remmerij is ook van belang bij dit soort veranderingen. Andere schijven, remklauwen, hubs etc. Hou er wel rekening mee dat je de V8 eigenlijk niet op kenteken kunt krijgen. Dat er wel 1 in Nederland rondrijdt met de originele remmerij eronder is uiterst dubieus en volgens mij ook alles behalve veilig.
Verder worden er in USA echt allerlei motoren in de Fiero gelepeld van electro tot BMW en Volkswagen maar hiermee kom je in Nederland echt niet weg denk ik.
 
Logged Logged  
 
Grzz Antoin, the Dutch Fieroholic
  The administrator has disabled public write access.
#18337
Infinity (Admin)
Admin
Posts: 926
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1965-06-04
Re:Beste optie qua motor 6 Years, 4 Months ago Karma: 6  
Ik heb er ook lang over nagedacht behalve de motor wat op zich een koopje kan zijn, zijn de totale kosten voor alle andere zaken niet te doen. Voor alle noodzakelijke aanpassingen kan je met wat geluk ook een C4 Corvette kopen.

Als ik ooit voor een andere motor ga wordt het ook een andere auto.
 
Logged Logged  
 
Remember that the Fiero project was a design "exercise," viewed as an interesting project or "busy work" by the designers. When the project WAS scheduled for production, it was canceled 3 times. When the 4th go-ahead was given, the designers weren't about to risk embarrassment and another termination of the project by pointing out "glossed-over" designs. These people are all gone now, so their strategy worked for them...sort-of...in the short run...but may the "Ghost of Fieros Past" haunt them!
  The administrator has disabled public write access.
#18341
Jeroen1978 (User)
Jerricho
Platinum Boarder
Posts: 987
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Ulvenhout (naast Breda) Birthdate: 1978-07-27
Re:Beste optie qua motor 6 Years, 4 Months ago Karma: 16  
Mijn 3.1 high end blok met SC moet er 250 pk uit krijgen.
Voor mijn cabrio heb ik een 3800 SC high end gekocht, 350 pk. Zodra de 3800 SC er in zit kan ik je precies vertellen wat het kost aan extra spullen
 
Logged Logged  
 
It's a fiero thing....................you wouldn't understand!
  The administrator has disabled public write access.
#18344
jordy (User)
Expert Boarder
Posts: 364
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1991-06-03
Re:Beste optie qua motor 6 Years, 4 Months ago Karma: 1  
Let me know jeroen :) misschien dan ook is een rondje samen doen in die van jou? :P
 
Logged Logged  
 
  The administrator has disabled public write access.
#18345
Jeroen1978 (User)
Jerricho
Platinum Boarder
Posts: 987
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Ulvenhout (naast Breda) Birthdate: 1978-07-27
Re:Beste optie qua motor 6 Years, 4 Months ago Karma: 16  
Kan altijd. Zaterdag werk ik hopelijk de blauwe fiero eindelijk af zodat ie maandag naar de APK kan. Dan eerst de 3.1 afmaken
 
Logged Logged  
 
It's a fiero thing....................you wouldn't understand!
  The administrator has disabled public write access.
#18357
Infinity (Admin)
Admin
Posts: 926
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1965-06-04
Re:Beste optie qua motor 6 Years, 4 Months ago Karma: 6  
Lekker bezig Jeroen :)
 
Logged Logged  
 
Remember that the Fiero project was a design "exercise," viewed as an interesting project or "busy work" by the designers. When the project WAS scheduled for production, it was canceled 3 times. When the 4th go-ahead was given, the designers weren't about to risk embarrassment and another termination of the project by pointing out "glossed-over" designs. These people are all gone now, so their strategy worked for them...sort-of...in the short run...but may the "Ghost of Fieros Past" haunt them!
  The administrator has disabled public write access.
Go to top