Pontiac Fiero Nederland
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
3800CC Motor (1 viewing) (1) Guest
Go to bottom Favoured: 0
TOPIC: 3800CC Motor
#7527
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 1  
Beste fiero`s fans..

Ik ben van plan om een 3800cc motor in de auto te stoppen.
De volgende site geeft al veel aan wat je er bij moet kopen.
www.westcoastfiero.com/engine_conversion...800sc-auto-noac.html

Maar hoe zit het met de diff/computer moet ik deze ook vervangen en waar moet ik allemaal op letten ?
Sommige dingen die er opstaan hoef ik niet persee te halen Bijv "Cold Air Intake kit" want deze wil ik gewoon zelf in elkaar zetten.

en hoe zit het met de motor op zich? Zit hier net zo veel onderhoud aan dan een 2.8 blok van een fiero?
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#7528
jackass (User)
projekten genoeg
Expert Boarder
Posts: 310
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
pa3wdh Location: Den Helder Birthdate: 1963-11-04
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 6  
denk dat je het chassis ook aan moet passen er zijn grenzen aan wat het kan hebben
vroeger iets gehoord over onderste steun linksonder die je gewoon van het chassis rukt
met teveel aan vermogen

een fiero is geen hardrijder meer een zwabber auto met sturende achterkant
mischien dat het met een 88 er beter gaat

sneller gaan met de remmetjes van de fiero ? ik kan me nogal wat oops momenten herinnereren dat iedereen harder kon remmen dan ik zelfs 45 km/u auto staat sneller stil
 
Logged Logged  
 
""elk jaar lijkt de fiero iets lager te worden""
  The administrator has disabled public write access.
#7529
NielsMarike (User)
Expert Boarder
Posts: 265
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Location: Noord-Scharwoude Birthdate: 1973-02-11
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 13  
brammetjuh wrote:
Beste fiero`s fans..

Ik ben van plan om een 3800cc motor in de auto te stoppen.
De volgende site geeft al veel aan wat je er bij moet kopen.
www.westcoastfiero.com/engine_conversion...800sc-auto-noac.html

Maar hoe zit het met de diff/computer moet ik deze ook vervangen en waar moet ik allemaal op letten ?
Sommige dingen die er opstaan hoef ik niet persee te halen Bijv "Cold Air Intake kit" want deze wil ik gewoon zelf in elkaar zetten.

en hoe zit het met de motor op zich? Zit hier net zo veel onderhoud aan dan een 2.8 blok van een fiero?


je bedoeld een 3800SC uit bijvoorbeeld een buick riviera.
Dan kan je het beste een gen 2 nemen, meer vermogen en gewoon wat beter doorontwikkeld.Ook is het ombouwen niet zo problematisch.
Zeker weten een remmenupgrade uitvoeren zoals Jack zegt, anders lig je er de eerste beste bocht eruit.
Als je het blok standaard laat ( 240 pk) zal het onderhoud vergelijkbaar blijven met die van een standaard Fiero blok( bij gelijke km en onderhoudsbeurten.)
Check wel op koelvloeistof, er waren problemen met aanvreten van de koppakkingen door de standaard koelvloeistof af fabriek.
Je zal waarschijnlijk toch alles erafhalen om de cleareance te controleren van alle onderdelen, dus dat komt goed.
Nu alleen zo'n blok vinden + de onderdelen( dus ook computer)!!
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2010/05/30 00:25 By NielsMarike.
  The administrator has disabled public write access.
#7530
Infinity (Admin)
Admin
Posts: 926
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1965-06-04
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 6  
Zoeken naar een Pontiac Bonneville 3.8-V6 Sedan Aut. Ssei SUPERCH via autoscout24 (2001) volgens mij is dat Gen 2 of 3? maja 5000 euri voor de auto, waarvan je het blok en de computer alleen nodig hebt is een beetje duur :)

maargoed, suces met inbouwen
 
Logged Logged  
 
Remember that the Fiero project was a design "exercise," viewed as an interesting project or "busy work" by the designers. When the project WAS scheduled for production, it was canceled 3 times. When the 4th go-ahead was given, the designers weren't about to risk embarrassment and another termination of the project by pointing out "glossed-over" designs. These people are all gone now, so their strategy worked for them...sort-of...in the short run...but may the "Ghost of Fieros Past" haunt them!
  The administrator has disabled public write access.
#7532
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 1  
NielsMarike wrote:
brammetjuh wrote:
Beste fiero`s fans..


je bedoeld een 3800SC uit bijvoorbeeld een buick riviera.
Dan kan je het beste een gen 2 nemen, meer vermogen en gewoon wat beter doorontwikkeld.Ook is het ombouwen niet zo problematisch.
Zeker weten een remmenupgrade uitvoeren zoals Jack zegt, anders lig je er de eerste beste bocht eruit.
Als je het blok standaard laat ( 240 pk) zal het onderhoud vergelijkbaar blijven met die van een standaard Fiero blok( bij gelijke km en onderhoudsbeurten.)
Check wel op koelvloeistof, er waren problemen met aanvreten van de koppakkingen door de standaard koelvloeistof af fabriek.
Je zal waarschijnlijk toch alles erafhalen om de cleareance te controleren van alle onderdelen, dus dat komt goed.
Nu alleen zo'n blok vinden + de onderdelen( dus ook computer)!!


Daarom kon ik al weinig informatie hier over vinden ik zocht namelijk altijd op 3800CC motor :P en hoe zit met het de chassie waar jackass het over had ? Moet je deze ook gaan verstevigen ?

blackrose wrote:
Zoeken naar een Pontiac Bonneville 3.8-V6 Sedan Aut. Ssei SUPERCH via autoscout24 (2001) volgens mij is dat Gen 2 of 3? maja 5000 euri voor de auto, waarvan je het blok en de computer alleen nodig hebt is een beetje duur

maargoed, suces met inbouwen


Dat is zeker een beetje te van het goeie. Maar ik heb op wat forums gezien dat ze in America er maar 1000 Dollar er voor betalen misschien is het wel voordeliger om er 1 uit america te halen?
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2010/05/30 09:42 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#7542
Infinity (Admin)
Admin
Posts: 926
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1965-06-04
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 6  
1000 dollar + de transport kosten, ik denk dat je dan al gauw 2000 kwijt bent, en wat als de motor niet goed is?

Ik zou toch proberen wat amerikanen sloperijen af te zoeken, probeer het eens bij Rooie Ben in Amsterdam, en anders weet ik nog wel een gen 3 te koop in zeeland 1750 euri.
 
Logged Logged  
 
Remember that the Fiero project was a design "exercise," viewed as an interesting project or "busy work" by the designers. When the project WAS scheduled for production, it was canceled 3 times. When the 4th go-ahead was given, the designers weren't about to risk embarrassment and another termination of the project by pointing out "glossed-over" designs. These people are all gone now, so their strategy worked for them...sort-of...in the short run...but may the "Ghost of Fieros Past" haunt them!
  The administrator has disabled public write access.
#7544
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 1  
Dat klinkt zeker interessant 1750 euro met computer en hoeveel heeft deze gelopen?
Zonder of met Supercharger ?
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#7545
Infinity (Admin)
Admin
Posts: 926
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1965-06-04
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 6  
De laatste keer dat ik belde was het minder dan 60.000km

complete motor met computer www.vandenbergusacars.com/index.php?p=engines

hij staat rechts onder ;-)
 
Logged Logged  
 
Remember that the Fiero project was a design "exercise," viewed as an interesting project or "busy work" by the designers. When the project WAS scheduled for production, it was canceled 3 times. When the 4th go-ahead was given, the designers weren't about to risk embarrassment and another termination of the project by pointing out "glossed-over" designs. These people are all gone now, so their strategy worked for them...sort-of...in the short run...but may the "Ghost of Fieros Past" haunt them!
  The administrator has disabled public write access.
#7550
NielsMarike (User)
Expert Boarder
Posts: 265
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Location: Noord-Scharwoude Birthdate: 1973-02-11
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 13  
blackrose wrote:
De laatste keer dat ik belde was het minder dan 60.000km

complete motor met computer www.vandenbergusacars.com/index.php?p=engines

hij staat rechts onder ;-)


Gen 3 is alleen moeilijker in te bouwen met de vele sensoren en als ik me niet vergis is dit ook met het electronische throttle, veel werk.
Gen 2 staan wel eens op marktplaats, vooral buick riviera's , vanaf eind 1996. Kijk anders eens op google onder l67 of deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Buick_V6_engine
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#7575
Raz50 (User)
Administrator
Posts: 1832
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 19  
hoe dan ook...je komt bij deze al lang niet meer in de groene labels :P
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#7581
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 1  
Haha volgens mij met de huidige motor ook niet..
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#7584
Infinity (Admin)
Admin
Posts: 926
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1965-06-04
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 6  
De omkat set naar 3800SC is volgens mij ook niet echt goedkoop en denk ook aan nieuwe remmen en misschien ook wel betere koeling / fan / alu radiator...
Al met al erg veel geld, uiteraard veel pk's...
 
Logged Logged  
 
Remember that the Fiero project was a design "exercise," viewed as an interesting project or "busy work" by the designers. When the project WAS scheduled for production, it was canceled 3 times. When the 4th go-ahead was given, the designers weren't about to risk embarrassment and another termination of the project by pointing out "glossed-over" designs. These people are all gone now, so their strategy worked for them...sort-of...in the short run...but may the "Ghost of Fieros Past" haunt them!
  The administrator has disabled public write access.
#7596
jackass (User)
projekten genoeg
Expert Boarder
Posts: 310
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
pa3wdh Location: Den Helder Birthdate: 1963-11-04
Re:3800CC Motor 10 Years, 1 Month ago Karma: 6  
de linker onderste steun die moeilijk gaat doen met niels erover gehad
de dogbone zit rechts boven dus met rechtsonder kan het wat hebben
links hangt alles aan linkse steun de krachte zijn niet symetrisch
dus een extra dogbone links zal heel wat verbeteren

nu ik aan het slopen ben kan ik wel goed zien dat de ophanging niet lomp stevig is
lassen aan chassis word de boel ook harder van en minder taai

ik ga voor de stock motor zonder kat en k&n filter in standaard filterpot en remmen upgrade remdrukregelaar bypass veertje en kogel eruit daarna een hand instelbare regelaar kan de remdruk achter omhoog eens kijken wat dat doet heb een adres gevonden die dit kan leveren

geboorde gegroefde schijven geloof ik niet echt in blijven kleine schijfjes die zo te heet zijn ziet er leuk uit kost een smak euro,s en de winst is waarschijnlijk nihil

als deze schijven 2 secties hadden met lucht in het midden is het een ander verhaal
helaas past dat niet bij ons

de motivatie om al dit werk te gaan doen snap ik niet moet ie sneller optrekken ?
nog harder rijden
om de fiero in conditie te houden heb ik al m,n handen vol
 
Logged Logged  
 
""elk jaar lijkt de fiero iets lager te worden""
  The administrator has disabled public write access.
#8098
Fie Ro (User)
Senior Boarder
Posts: 116
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 9 Years, 7 Months ago Karma: 4  
Ik heb 5 jaar geleden een 3800seriesIISC gekocht en grotendeels opnieuw opgebouwd (en intussen maar getuned ;)). Het merendeel zit intussen al 2 jaar in de Fiero voor de testfit maar ik moet nog veel afmaken voor het allemaal gaat lopen (tijdgebrek)... Tis opzich niet moeilijk omdat er veel informatie en swap onderdelen beschikbaar zijn maar er moet nogal wat aangepast worden als je het goed wil doen. Als je een handbak gebruikt heb je sowieso een aangepast vliegwiel en herprogrammering van de pcm nodig. Laat maar weten wanneer dit een serieuse optie wordt, dan kan ik al wat tips geven... ;)
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#8099
Raz50 (User)
Administrator
Posts: 1832
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 9 Years, 7 Months ago Karma: 19  
Ja dat blok van jou ziet er helemaal bizar uit Ro!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#8100
my_fiero (User)
Expert Boarder
Posts: 299
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 9 Years, 7 Months ago Karma: 9  
Fie Ro wrote:
Ik heb 5 jaar geleden een 3800seriesIISC gekocht en grotendeels opnieuw opgebouwd (en intussen maar getuned ;)). Het merendeel zit intussen al 2 jaar in de Fiero voor de testfit maar ik moet nog veel afmaken voor het allemaal gaat lopen (tijdgebrek)... Tis opzich niet moeilijk omdat er veel informatie en swap onderdelen beschikbaar zijn maar er moet nogal wat aangepast worden als je het goed wil doen. Als je een handbak gebruikt heb je sowieso een aangepast vliegwiel en herprogrammering van de pcm nodig. Laat maar weten wanneer dit een serieuse optie wordt, dan kan ik al wat tips geven... ;)

Kijk hallo, Leuk te horen dat je nog met de Fiero bezig bent.
Was erg stil bij PFF met je Fiero Heb je nog actuele foto's hoe het er voor staat?
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#8101
Ferry (User)
Ferry, Very, Yellooow...
Platinum Boarder
Posts: 1586
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Apeldoorn Birthdate: 1987-05-04
Re:3800CC Motor 9 Years, 7 Months ago Karma: 20  
Sick ding ja! schiet al aardig op dus :)
 
Logged Logged  
 
  The administrator has disabled public write access.
#8102
Fie Ro (User)
Senior Boarder
Posts: 116
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 9 Years, 7 Months ago Karma: 4  
my_fiero wrote:
Kijk hallo, Leuk te horen dat je nog met de Fiero bezig bent.
Was erg stil bij PFF met je Fiero Heb je nog actuele foto's hoe het er voor staat?


Hey Stan ! Idem :)
Tja ik heb het laatste jaar weinig gepost want ook weinig gedaan..maar het virus is er nog steeds hoor ;) Maargoed er zijn honderden details waar ik mee aan het kloten ben dus het geheel schiet nog niet echt op...
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#14194
ranion_94 (User)
Fresh Boarder
Posts: 1
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:3800CC Motor 7 Years, 11 Months ago Karma: 0  
For increasing more speed and power of your 3800 series engine then you can go with supercharger kit.
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2014/01/02 11:25 By ranion_94.
  The administrator has disabled public write access.
Go to top