Pontiac Fiero Nederland
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen (1 viewing) (1) Guest
Go to bottom Favoured: 0
TOPIC: Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen
#5346
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 1  
Goeiendag Fiero`s Fans :)

Zoals me username al zegt. Ik ben bram en kom uit Noord Limburg.

Ik heb vandaag een Fiero gekocht.. Ik heb hem gezien bij HBO in heemskerk en was gelijk verkocht. Alles na gekeken en zag er goed uit. Het bedrijf heeft zelf de waterpomp vervangen en kreeg er een nieuwe APK bij.

De APK is er niet bij gekomen omdat er een schuur in de slang zat waardoor er te veel CO2 uitstoot was. Maar we waren bij de APK er zelf bij en alles zag er goed uit. Dus hoef alleen de slang te vervangen en APK te keuren :).

Toch maar gekocht en ging ik terug rijden naar huis.
Voor de mensen die het nog niet weten heemskerk ligt boven amsterdam dus ik moest even 200km rijden om thuis aan te komen. De hele rit heeft hij SUPER gelopen. Nergens op of aanmerkingen. Ik dus even naar me moeder laten zien hoe de auto er uit zag en ja hoor ze vond het wel mooi :D. Toen ik naar huis reed bleek er een plas water onder de auto te liggen. Ik denk zal de waterpomp wel zijn. Een slang niet goed aangesloten ofzo iets. Ik alles na gelopen maar nikss. Kon nergens een lekkage gevonden krijgen. Ik de koelvloeistof na gekeken en zat er nog genoeg in. Dus ik naar huis rijden en ja hoor. Net 2min van huis gebeurde het. Wat weet ik niet maar het leek der op dat er een kabel sprong en de koelvloeistof op de moter kwam. Alles rook en heb gelijk de motor uitgeschakeld. Ik de auto duwen op de parkeer plaats en gekeken onder de motor kap. Op dit moment denk ik dat de koppaking kapot is omdat er veel rook van af kwam. Maar weet het niet zeker..

Morgen (23Mei) ga ik bellen naar het bedrijf omdat ik er 3 maanden garantie op heb gekregen :).
Dus bij deze weer een ervaring rijker over een fiero (H) haha...

De lekkage zit ongeveer rechts voor bij de motor. Dus ongeveer achter de bijrijder. Iemand hier al ervaring mee? Tijdens het rijden lekt hij niet dus de 200km is ook niks gebeurd. Maar heb hem even laten lopen bij me moeder en sinds die tijd is hij gaan lekken. Dus ik denk wanneer hij stil staat lekt hij maar dit is ook niet altijd.

Groeten
Bram
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5348
Raz50 (User)
Administrator
Posts: 1832
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 19  
Hey welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe hobby :)

Ik denk niet dat het je koppakking is. De rook komt doordat de motor nogal warm kan worden en enig vloeistof wat er tegenaan komt heel snel verdampt. Ik denk dat de rook gewoon koelvloeistof is wat verdampt.
Dit kan een slang zijn. Controleer even of de slang nog netjes soepel is en er geen scheuren in zitten. Er kan best wat druk op komen te staan. Vraag ook even aan de garage wat voor waterpomp er op is gegaan en of het orgineel voor de fiero bedoeld is. Het koelsysteem van de fiero draait namelijk de 'andere' kant op dan bij de meeste GM motoren en daardoor kunnen niet alle waterpompen hierop gezet worden. Ik verwacht eigenlijk niet dat dat het moet zijn. Controleer eerst de slangen maar.
Hoe blijft de temperatuur van de motor tijdens het rijden? Wordt die te warm? Schommelt hij?
Het afvullen van koelvloeistof dient altijd te gebeuren bij de thermostaathuis, omdat dat het hoogste punt van het koelsysteem is. Radiatordop los draaien en achter bij vullen tot hij bij de radiator over begint te lopen. Radiatordop er op en achter verder afvullen. Dan in de slangen knijpen om de luchtbelletjes er uit te halen en elke keer bijvullen tot het peil niet meer zakt. Dus nooit bijvullen in het koelvloeistof expansievat voorin!

Het is aan te bevelen om een technisch handboekje er bij te hebben van Haynes of Chilton. Haynes valt her en der ook te downloaden als PDF bestand.

Ik hoop dat het allemaal mee valt voor je. Succes!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5350
George (User)
Pontiac Fiero
Expert Boarder
Posts: 384
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male fierogt85 Location: Regio West Friesland Birthdate: 1968-03-25
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 5  
Rechts bij het motorblok en een nieuwe waterpomp! Als de waterpomp wordt vervangen dan worden alle bouten verwijderd maar ook de bouten van het huis van de distributie ketting. Het is aan te bevelen om niet alleen de waterpomp pakking maar ook de pakking van deze behuizing te vervangen. Ik weet bijna zeker dat deze pakking nu lekt en dat dat je probleem is. Dus ze moeten de waterpomp eraf halen, het huis van de distributie ketting eraf halen en de verpakking vervangen en alles weer opnieuw monteren.

Ik spreek uit ervaring.
Is wel een hele mooie Fiero dus welkom bij de club!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5351
Raz50 (User)
Administrator
Posts: 1832
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 19  
Zou met deze suggesties naar de garage terug gaan met de garantie :)
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5353
George (User)
Pontiac Fiero
Expert Boarder
Posts: 384
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male fierogt85 Location: Regio West Friesland Birthdate: 1968-03-25
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 5  
Neem wel voldoende koelvloeistof mee! Maar ondanks dit, jij hebt een rijdende Fiero. Kunnen verschillende op dit forum niet zeggen
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5354
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 1  
Haha op dit moment rij ik er niet mee :) moet eerst opgelost worden :P

Maar daarbij.. Volgens de verkoper zit hier geen garantie op heeft hij schijnbaar vertelt. Mijn vader en me schoonbroer hebben niks gehoord. Op de site staat wel dat er 3 maanden garantie op staat(heb een printscreen). Dus wordt zijn woord tegen de mijne.


Maar ik ga eerst zelf even kijken naar de waterpomp, leidingen en de pakking. Tevens heb ik ook gelijk de handleiding gedownload die Raz50 vertelde.

Alleen 1 ding begrijp ik nog niet.
- Als je de auto start heeft hij geen lekkage.
- Als je de auto start en geeft gas in parking stand heb je ongeveer 50% kans op lekkage
- Als je rijdt heeft hij geen lekkage
- Als je rijdt en je gaat stoppen en zet hem in de P of in de R heb je wel een lekkage.

Vind het een beetje raar. Namelijk als je rijdt is de druk toch hoger en heb je meer kans op lekkage ?
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5355
George (User)
Pontiac Fiero
Expert Boarder
Posts: 384
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male fierogt85 Location: Regio West Friesland Birthdate: 1968-03-25
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 5  
Welk autobedrijf is dit dan? Want er zit in Heemskerk een autobedrijf waar de honden geen brood van lusten? Website?
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5356
Raz50 (User)
Administrator
Posts: 1832
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 19  
brammetjuh wrote:


Alleen 1 ding begrijp ik nog niet.
- Als je de auto start heeft hij geen lekkage.
- Als je de auto start en geeft gas in parking stand heb je ongeveer 50% kans op lekkage
- Als je rijdt heeft hij geen lekkage
- Als je rijdt en je gaat stoppen en zet hem in de P of in de R heb je wel een lekkage.

Vind het een beetje raar. Namelijk als je rijdt is de druk toch hoger en heb je meer kans op lekkage ?


Dan zou je hem even in P kunnen laten draaien en handmatig gas geven en dan kijken waar het begint te druppelen of roken. Als je van tevoren zorgt dat het motorruim een beetje schoon is kun je het makkelijker zien.

Ik zou het print screentje even een keer uitprinten en voor zijn snufferd laten wapperen. Wil hij er niet naar kijken dan is er een forumlid hier die precies weet welke stappen je kan ondernemen ;)
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5358
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 1  
George wrote:
Welk autobedrijf is dit dan? Want er zit in Heemskerk een autobedrijf waar de honden geen brood van lusten? Website?

www.hboccasions.nl/
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5360
Rol@nd (User)
Senior Boarder
Posts: 163
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Midden-Nederland Birthdate: 1970-03-24
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: -4  
Ik had bij de mijne ook af en toe lekkage (toen die nog 'in behandeling' was bij de garage/monteur), maar bij mij bleek het gewoon een versleten radiatordop te zijn op het motorblok. Daardoor liep er door de hoge druk van de warme motor soms wat vloeistof uit. Misschien is dat ook bij jou wel het geval. Dus ff checken of de rubber ring in de radiatordop nog wel 100% is. Zo niet, dan is zo'n dop hier in NL nog wel nieuw te bestellen.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5361
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 1  
Rol@nd wrote:
Ik had bij de mijne ook af en toe lekkage (toen die nog 'in behandeling' was bij de garage/monteur), maar bij mij bleek het gewoon een versleten radiatordop te zijn op het motorblok. Daardoor liep er door de hoge druk van de warme motor soms wat vloeistof uit. Misschien is dat ook bij jou wel het geval. Dus ff checken of de rubber ring in de radiatordop nog wel 100% is. Zo niet, dan is zo'n dop hier in NL nog wel nieuw te bestellen.

Hier zitten idd 4 schuren in maar heb niet gezien dat het hier vanaf lekte maar kan ik zeker nog eens na kijken. Maandag heb ik toch vrij dan begin ik met de andere dingen na te kijken :)
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/05/24 21:50 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5362
Rol@nd (User)
Senior Boarder
Posts: 163
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Midden-Nederland Birthdate: 1970-03-24
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: -4  
Gescheurd? Dan heb je je probleem gevonden!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5364
George (User)
Pontiac Fiero
Expert Boarder
Posts: 384
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male fierogt85 Location: Regio West Friesland Birthdate: 1968-03-25
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 5  
brammetjuh wrote:
George wrote:
Welk autobedrijf is dit dan? Want er zit in Heemskerk een autobedrijf waar de honden geen brood van lusten? Website?

www.hboccasions.nl/


Geen ervaring mee, maar staat inderdaad dat ze 3mnd garantie geven!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5365
George (User)
Pontiac Fiero
Expert Boarder
Posts: 384
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male fierogt85 Location: Regio West Friesland Birthdate: 1968-03-25
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 5  
Rol@nd wrote:
Ik had bij de mijne ook af en toe lekkage (toen die nog 'in behandeling' was bij de garage/monteur), maar bij mij bleek het gewoon een versleten radiatordop te zijn op het motorblok. Daardoor liep er door de hoge druk van de warme motor soms wat vloeistof uit. Misschien is dat ook bij jou wel het geval. Dus ff checken of de rubber ring in de radiatordop nog wel 100% is. Zo niet, dan is zo'n dop hier in NL nog wel nieuw te bestellen.

Zou inderdaad ook nog kunnen maar zou je wel makkelijk moeten kunnen checken.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5366
Raz50 (User)
Administrator
Posts: 1832
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 19  
Bedoel je trouwens de dop van het thermostaathuis Roland?
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5368
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 1  
Ik heb de waterpomp er afgehaald. Zie afbeelding maar ze hadden de oude pakking er gewoon voor de helft er op laten zitten en met soort kit (vloeistof) weer vast gemaakt. Had namelijk gemerkt dat hij net onder aan de waterpomp lekte.

Heb tevens een nieuwe pakken bestelt 5 euro :)..

Is dit eigenlijk een originele waterpomp? Zoals je ziet zie je de oude pakking er nog opzitten..
img207.imageshack.us/img207/6395/dsc000761.jpg

Wat is dit eigenlijk? Deze heb ik gevonden bij de reserve wiel..
img188.imageshack.us/img188/9306/dsc00080wss.jpg

Deze buizen waar zijn die voor ?
img38.imageshack.us/img38/8514/dsc000791.jpg

Als ik het goed heb is dit de temperatuur sensor voor de warmte van de motor ? Want deze werkt bij mij niet..
img35.imageshack.us/img35/51/dsc000781.jpg
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5369
Rol@nd (User)
Senior Boarder
Posts: 163
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Midden-Nederland Birthdate: 1970-03-24
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: -4  
Raz50 wrote:
Bedoel je trouwens de dop van het thermostaathuis Roland?

Ja, precies, die van het thermostaathuis (rechtsboven op het blok), niet die van de radiator.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5372
Antoin (Admin)
Meis Manibus Feci
Administrator
Posts: 1110
graphgraph
User Online Now Click here to see the profile of this user
Location: Oosterhout(N.Br.) Birthdate: 1972-06-01
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 24  
Dat is vloeibare pakking die ertussen zit.Er hoort ook nog een soort papieren pakking tussen te zitten. Maar die waterpomp ziet er niet nieuw uit hoor. Dit is mijn nieuwe waterpomp kun je meteen zien of ie hetzelfde is.
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/05/25 20:44 By Antoin.
 
Grzz Antoin, the Dutch Fieroholic
  The administrator has disabled public write access.
#5373
Ferry (User)
Ferry, Very, Yellooow...
Platinum Boarder
Posts: 1584
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Apeldoorn Birthdate: 1987-05-04
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 20  
Hallo, en welkom :)

Ziet er inderdaad niet nieuw uit.
En bij nieuwe waterpomp word pakking bijgelevert. tenminste dat was bij mij zo.
Dus raar dat er kit tussen zit.

Die buisjes dienen voor de koeling van je dynamo en bobine, er zit een ventilatortje achter.
 
Logged Logged  
 
  The administrator has disabled public write access.
#5374
Antoin (Admin)
Meis Manibus Feci
Administrator
Posts: 1110
graphgraph
User Online Now Click here to see the profile of this user
Location: Oosterhout(N.Br.) Birthdate: 1972-06-01
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 24  
Wat je bij 't reservewiel hebt gevonden is de 'spoiler' voor 't dakraam. Als je de raam eruit haalt kun je deze spoilerlip er voor in de plaats zetten. Zo waai je er niet uit:) .

Die buizen die blazen koude lucht op de bobine en de dynamo. Omdat de motor achterin ligt hebben deze onderdelen verder weinig rijwind koeling. En aangezien deze 2 onderdelen ook nog eens dicht bij 't uitlaatspruitstuk zitten,worden ze erg warm. dus doordat er koele lucht doorheen wordt geblazen,worden ze enigzins gekoeld. De motor die dit allemaal aanstuurt zit in je kofferbak aan de rechterkant.

De sensor die je bedoelt is 1 van de 2 temperatuursensoren. Deze sensor zorgt ervoor dat je ventilator inslaat bij een bepaalde temperatuur.Om deze te testen hoef je alleen maar de draad aan een massapunt te leggen en dan hoort de ventilator te draaien. Ook hoort dan de ventilator achterin te draaien. Die de koude lucht door die buisjes blaast,van je vorige vraag.
De sensor voor de temperatuurmeter in de auto zit vlak bij de bobine.Als je achter de auto staat, op de linkerhoek onderaan van de cilinderkop.Bij deze kun je ook dezelfde test doen. Aan massa leggen en de meter hoort uit te slaan naar rechts en de andere drad aan massa en de temp.lamp gaat branden.

Suc6
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/05/25 21:15 By Antoin.
 
Grzz Antoin, the Dutch Fieroholic
  The administrator has disabled public write access.
#5383
Peter180 (Visitor)
Administrator
Posts: 0
graphgraph
User Offline
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 0  
Je sensor testen is simpel

In jouw geval zit alles er al, verbinde de sensordraaf met het blauwe stekkertje wat op de foto is te zien.
dit is een massa punt en als dan je contact aanstaat gaat de fan draaien.

Dit word vaak zo aangesloten zodat de fan altijd draaid, en zo eerder koelt.
ook kan de sensor vervangen worden door bv een van 80graden. maar dan moet je de massa draad niet gebruiken!

De water pomp is niet nieuw, en er zit 99% altijd een pakking bij (niet de beste)
Het nadeel van die kit is dat het overal gaat zitten en stukjes door het blok gaan zwerven, niet gebruiken als het niet nodig is!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5385
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 10 Years ago Karma: 1  
Bedankt voor alle antwoorden :D ben heel wat wijzer geworden. Ik zal ze bijde eens testen (sensor) en moet een kleine week wachten voor de pakking dan kan ik deze er op zetten.

Jammer dat het vandaag geen mooi weer is ..
Bedankt alvast :D
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/05/26 10:04 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5428
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 12 Months ago Karma: 1  
Heb het nog niet kunnen testen wil eerst dat me waterpomp er op zit:P maar zoals ik het goed begrijp moet ik dus 1 van deze 2 kabels op massa aan sluiten dan moet OF de meter uitslaan OF het lampje moet gaan branden ? Daarna de andere kabel op massa aansluiten en kijken wat er gebeurt.

Volgens mij is dit het stekkertje wat aan de sensor aangesloten wordt.
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/05/29 17:04 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5460
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
Er is weer iets nieuws.. De waterpomp zit er goed op en deze lekt ook niet meer alleen.. Onder de waterpomp zit ook een ronde schijf. Nu denke wij dat deze hier lekt.

Omdat ik geen brug/put breng ik de auto maandag weg naar een(bekende eenmans)garage en zet hem hier op de brug en zal samen met hem even kijken wat we er aan kunnen doen :)
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/04 13:44 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5461
Raz50 (User)
Administrator
Posts: 1832
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 19  
als die 'schijf' (weet even niet wat het is...rij al een tijdje geen V6 meer) precies onder de waterpomp zit zou je nog kunnen kijken of het niet het kleine gaatje onderaan de waterpomp is. In de waterpomp zit er precies onderop een klein gaatje wat ze een 'weep hole' noemen. Zodra die begint te lekken betekent dat dat je waterpomp overleden is.

artikeltje:
www.geocities.com/MotorCity/Garage/5007/..._osg/water-pump.html


Ik wil niet stoken, maar mocht dit het zijn betekent het dat de garage gelogen heeft over deze zogenaamde nieuwe pomp. Als je rechtsbijstand hebt zou ik er een zaak van maken als ze niet meewerken.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5462
Ferry (User)
Ferry, Very, Yellooow...
Platinum Boarder
Posts: 1584
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Location: Apeldoorn Birthdate: 1987-05-04
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 20  
Aan de foto te zien was het zowiezo al een waterpomp die er al heeel lang opgezeten heeft. Dacht eigenlijk dta je er gelijk een nieuwe op zou zetten. ik heb bij mij ook gewoon vervangen omdat speling op zat en eraf gehaald had. Want een gebruikte eraf halen en er weer op zetten word nooit gedaan omdat ze meestal dan gaan lekken.
En als er iets speling op zit is deze zowiezo niet goed.

Zou ook vragen hoe dat nou zit waar je uhm gekocht hebt.

succes!
 
Logged Logged  
 
  The administrator has disabled public write access.
#5487
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
Bijdeze zal ik deze topic even up todate houden..

Was naar een oude bekenden gegaan om de auto te laten maken maar hij zei dat hij jammer genoeg niks aan americanen zal sleutelen. Daar in tegen zal hij wel kijken wat er het probleem was. Dus de auto op de brug en hij kijken.
Zijn eerste reactie was dat de kiering van de waterpomp kapot is meer kon hij niet vertellen.

Dus ik ging met een goed gevoel naar huis toe en maar hopen dat het de waterpomp is..
Even later kreeg ik een telefoontje van een vriend van me. Hij kende een persoon die 20jaar met americanen had gewerkt en werkt nu bij ford garage .

Maarja ik bellen en vragen of hij tijd had en ja hoor laat in de middag mog ik er heen. Gelijk de auto op de burg en hij vertelde gelijk dat de co2 uitstoot te hoog was. Maar dat wist ik al.
Dit kon verschillende oorzaken hebben zei die. Hij zei ook als de temperatuur sensor kapot is dat dit ook invloed had op de co2 uitstoot. Dus ik blij en vertel dat indd de temperatuur sensor kapot is. Daarna vertelt hij ook gelijk dat de kiering van de waterpomp kapot is..

Dus bijdeze hoor ik van 2 bedrijven dat de kiering stuk is dus bijdeze heb ik een nieuwe waterpomp bestelt en een nieuwe temperatuur sensor :)

Verder vertelde hij mij dat de boegie kabels te dun zijn. Ik had geen orginale schijnbaar.
Maar hij zij dat je bij deze auto de boegie en de boegiekabels om de 2 jaar moet vervangen ivm dat de motor te warm wordt.
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/10 12:25 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5489
Infinity (Admin)
Admin
Posts: 926
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Birthdate: 1965-06-04
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 6  
met wat geluk moet je de waterpomp ook elk jaar vervangen :laugh:
 
Logged Logged  
 
Remember that the Fiero project was a design "exercise," viewed as an interesting project or "busy work" by the designers. When the project WAS scheduled for production, it was canceled 3 times. When the 4th go-ahead was given, the designers weren't about to risk embarrassment and another termination of the project by pointing out "glossed-over" designs. These people are all gone now, so their strategy worked for them...sort-of...in the short run...but may the "Ghost of Fieros Past" haunt them!
  The administrator has disabled public write access.
#5491
Raz50 (User)
Administrator
Posts: 1832
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 19  
ik neem aan dat je de restanten van deze zogenaamde nieuwe waterpomp bij die super betrouwbare dealer door de ruiten naar binnen keilt?
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5494
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
Raz50 wrote:
ik neem aan dat je de restanten van deze zogenaamde nieuwe waterpomp bij die super betrouwbare dealer door de ruiten naar binnen keilt?

Nou ik ga zeker met de rekening voor zijn neus wapperen :)
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5509
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
Bijdeze een nieuwe update :)

Heb de nieuwe waterpomp der op gedaan en jahoor :D hij lekt niet meer tot nu toe :P haha.. Daarbij heb ik ook een nieuwe termostaat dop erop gedaan en een nieuwe sensor voor de temp..

Maaaar... Ik heb alleen nog maar kleine stukjes gereden maar de temp meter gaat niet uitslaan. Als ik hem op contact zet slaat de meter wel uit naar zijn start positie maar meer dan dat doet hij niet meer Ik weet ook niet hoesnel deze motor 100 graden wordt. Want mijn meter begint pas bij de honderd. Iemand suggesties ?
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/16 22:12 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5510
George (User)
Pontiac Fiero
Expert Boarder
Posts: 384
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male fierogt85 Location: Regio West Friesland Birthdate: 1968-03-25
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 5  
Wel op de juiste manier water op peil gebracht?
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5511
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
voor bij de auto dop er af halen.. achterkant bijvullen tot hij voor overloopt dop erop en dan verder bijvullen :)

Daarna heb ik de motor gewoon laten lopen en toen zakte de pijl nog en nog maals bijgevult. Op dit moment is de motor nog warm dus ik ga morgen nog kijken of hij nog bijgevuld moet worden..

Maar je krijgt toch niet alle luchtbellen er uit of wel ? Hoe moet je dat doen ?
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/16 22:33 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5513
Peter180 (Visitor)
Senior Boarder
Posts: 0
graphgraph
User Offline
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 0  
vullen doe je goed,
alleen wat ik nog doe is de motor laten lopen (begin met een koude motor!)
dan als de motor draaid voor de dop er weer af (loopt niet leeg doordat de waterpomp werkt)
en dan daar bij vullen.
zo kan de lucht hier ontsnappen en kun je em goed af vullen.
als hier dan geen lucht meer voorbij komt, dop terug erop en achter het zelfde.
zo krijg je bijna alle lucht eruit.

wat ook sommige doen is de auto voor opkrikken en dan vullen

suc6
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5514
Gotcha (User)
Fresh Boarder
Posts: 29
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
ICQ#: 54490126 Gender: Male ewoutbrogt ewoutbrogt@hotmail.com Location: Bennebroek Birthdate: 1981-03-03
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 0  
Mijn temperatuur meter sloeg ook niet / nauwelijks uit. Probleem was dat de thermostaat eruit was gehaald. Nieuwe thermostaat in, probleem opgelost, en krijg tenminste weer warme lucht in de cabine. Wel lekker in de winter.

Succes met je Fiero
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5521
ITC (User)
E-mail voor Fiero-parts naar: info@pontiacfiero.eu
Expert Boarder
Posts: 338
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Pontiac Fiero EU Location: Hilversum Birthdate: 1960-11-20
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: -12  
Bij het vervangen van de waterpomp geen vloeibare pakking gebruiken maar altijd een nieuwe pakking monteren (bij Kelsey Hayes zit deze er bijv. standaard al bijgeleverd, dus dat scheelt weer geld). Verder er ook op letten dat alle randen goed schoon zijn. Want als er tijdens de (krappe) montage zand of iets dergelijks tussen de pakking en de pomp komt, kun je weer opnieuw beginnen !

Succes !

 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/18 00:59 By ITC.
  The administrator has disabled public write access.
#5525
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
Gotcha wrote:
Mijn temperatuur meter sloeg ook niet / nauwelijks uit. Probleem was dat de thermostaat eruit was gehaald. Nieuwe thermostaat in, probleem opgelost, en krijg tenminste weer warme lucht in de cabine. Wel lekker in de winter.

Succes met je Fiero


Zoals ik al zei heb de sensor al vervangen dus dan zal het metertje wel zijn denk ik.. Daarbij heb ik ook geen kabel om de computer uit te lezen dus kan niet kijken of de sensor nu wel werkt :P maarja daar ga ik maar vanuit :)

Daarbij ben ik wel geschrokken van de benzine meter.. Toen ik naar huis moest rijden (toen ik de auto had gekocht) was de benzine meter nog niet over de helft.. Nu heb ik ongeveer 40km gereden alleen dorpen.. en ik heb echt als een oma gereden en de tank is nog maar een kwart vol nu.. Oftewel na die 40km is ongeveer meer dan een kwart op terwijl 200km nog eens niet de helft was ?

De auto ziet er een beetje vaal uit maar dat komt door de mobiele telefoon slechte kleurweergave heeft deze..




Hier zie je mij staan op de achtergrond ongeschoren haren niet gedaan en gewerkt aan de auto met een joging broek (H)
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/18 12:56 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5526
Gotcha (User)
Fresh Boarder
Posts: 29
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
ICQ#: 54490126 Gender: Male ewoutbrogt ewoutbrogt@hotmail.com Location: Bennebroek Birthdate: 1981-03-03
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 0  
De auto ziet er goed uit.

Met de thermostaat bedoel ik niet de sensoren. Onder de vuldop (bij de motor) hoort eent thermostaat te zitten. Als deze er niet zit wordt het koelwater rondgepompt langs de radiator en duurt het heel erg lang voordat het water warm wordt (als het al warm wordt).
Als het water niet warm wordt, slaan de sensoren niet uit en dus ook het metertje niet.

In ieder geval succes met de zoektocht van het probleem.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5527
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
Gotcha wrote:
De auto ziet er goed uit.

Met de thermostaat bedoel ik niet de sensoren. Onder de vuldop (bij de motor) hoort eent thermostaat te zitten. Als deze er niet zit wordt het koelwater rondgepompt langs de radiator en duurt het heel erg lang voordat het water warm wordt (als het al warm wordt).
Als het water niet warm wordt, slaan de sensoren niet uit en dus ook het metertje niet.

In ieder geval succes met de zoektocht van het probleem.


sorry verkeerd :P...
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/18 15:14 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5528
FieroNL (Admin)
Administrator
Posts: 1249
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Fotograaf regio Utrecht Location: Utrecht Birthdate: 1968-06-03
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 23  
Wat betreft de benzinemeter:
Wat je ziet klopt.
Het eerste stuk tussen vol en half vol zakt erg traag.
Eenmaal onder de helft gaat dit een stuk sneller.
Half vol op je meter betekend ook eigenlijk 3/4 leeg.

Zelf had ik ook altijd een 5 liter Jerrycan met benzine voorin bij het reserve wiel liggen.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5529
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
FieroNL wrote:
Wat betreft de benzinemeter:
Wat je ziet klopt.
Het eerste stuk tussen vol en half vol zakt erg traag.
Eenmaal onder de helft gaat dit een stuk sneller.
Half vol op je meter betekend ook eigenlijk 3/4 leeg.

Zelf had ik ook altijd een 5 liter Jerrycan met benzine voorin bij het reserve wiel liggen.


Dat wil dus zeggen dat ik de 300km nog eens niet haal... :O
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5530
NielsMarike (User)
Expert Boarder
Posts: 265
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Location: Noord-Scharwoude Birthdate: 1973-02-11
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 13  
brammetjuh wrote:
FieroNL wrote:
Wat betreft de benzinemeter:
Wat je ziet klopt.
Het eerste stuk tussen vol en half vol zakt erg traag.
Eenmaal onder de helft gaat dit een stuk sneller.
Half vol op je meter betekend ook eigenlijk 3/4 leeg.

Zelf had ik ook altijd een 5 liter Jerrycan met benzine voorin bij het reserve wiel liggen.


Dat wil dus zeggen dat ik de 300km nog eens niet haal... :O


Klopt :) :) 300 km op 1 tank zou meer dan 1 op 10 zijn.
Nadat we alle onderdelen van de ontsteking en de 6 injectoren vervangen hadden onze Fiero van 1 op 6 naar 1 op 8,5, ik moet nog een aantal dingen doen en dan wordt het nog iets beter.
Die 1 op 8,5 is al mooi, dat hoor ik tenminste om mij heen.Op lange afstanden zal dat nog beter worden.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5531
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
NielsMarike wrote:
brammetjuh wrote:
FieroNL wrote:
Wat betreft de benzinemeter:
Wat je ziet klopt.
Het eerste stuk tussen vol en half vol zakt erg traag.
Eenmaal onder de helft gaat dit een stuk sneller.
Half vol op je meter betekend ook eigenlijk 3/4 leeg.

Zelf had ik ook altijd een 5 liter Jerrycan met benzine voorin bij het reserve wiel liggen.


Dat wil dus zeggen dat ik de 300km nog eens niet haal... :O


Klopt :) :) 300 km op 1 tank zou meer dan 1 op 10 zijn.
Nadat we alle onderdelen van de ontsteking en de 6 injectoren vervangen hadden onze Fiero van 1 op 6 naar 1 op 8,5, ik moet nog een aantal dingen doen en dan wordt het nog iets beter.
Die 1 op 8,5 is al mooi, dat hoor ik tenminste om mij heen.Op lange afstanden zal dat nog beter worden.


Ow... Ik heb een 45L tank.. Dus dan zou 300km 1 op 6 zijn...
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5533
FieroNL (Admin)
Administrator
Posts: 1249
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male Fotograaf regio Utrecht Location: Utrecht Birthdate: 1968-06-03
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 23  
De tank inhoud van een Fiero ligt tussen de 32 en 35 liter,
Er zijn vroeger 2e tankjes gemaakt voor de Fiero door de FieroFactory.
Maar als ik het goed heb, was dat wel meer dan 20 liter extra. (Tank zou dan op de locatie van het reserve wiel moeten liggen.)
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5538
NielsMarike (User)
Expert Boarder
Posts: 265
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Location: Noord-Scharwoude Birthdate: 1973-02-11
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 13  
brammetjuh wrote:
NielsMarike wrote:
brammetjuh wrote:
FieroNL wrote:
Wat betreft de benzinemeter:
Wat je ziet klopt.
Het eerste stuk tussen vol en half vol zakt erg traag.
Eenmaal onder de helft gaat dit een stuk sneller.
Half vol op je meter betekend ook eigenlijk 3/4 leeg.

Zelf had ik ook altijd een 5 liter Jerrycan met benzine voorin bij het reserve wiel liggen.


Dat wil dus zeggen dat ik de 300km nog eens niet haal... :O


Klopt :) :) 300 km op 1 tank zou meer dan 1 op 10 zijn.
Nadat we alle onderdelen van de ontsteking en de 6 injectoren vervangen hadden onze Fiero van 1 op 6 naar 1 op 8,5, ik moet nog een aantal dingen doen en dan wordt het nog iets beter.
Die 1 op 8,5 is al mooi, dat hoor ik tenminste om mij heen.Op lange afstanden zal dat nog beter worden.


Ow... Ik heb een 45L tank.. Dus dan zou 300km 1 op 6 zijn...


Ah! Dus je hebt een 87'er of een 88'er, de eerdere modellen hebben 38 liter, dus dat scheelt toch wel.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#5543
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
Nou mijn tank is nog maar een kwart vol dus zal ongeveer 5L in zitten ik zal hem morgen eens kijken hoeveel der in kan :) of 45 wat ik d8 of rond de 35..


zoals je ziet heb ik volgens mij niks raar wat lijkt op een benzine tank bij me wiel :)
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/18 23:53 By brammetjuh.
  The administrator has disabled public write access.
#5552
Gotcha (User)
Fresh Boarder
Posts: 29
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
ICQ#: 54490126 Gender: Male ewoutbrogt ewoutbrogt@hotmail.com Location: Bennebroek Birthdate: 1981-03-03
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 0  
verbruikt ie te veel dat je er nu weer vanaf wilt?

Marktplaats
 
Logged Logged  
 
Last Edit: 2009/06/19 20:07 By Gotcha.
  The administrator has disabled public write access.
#5556
brammetjuh (User)
Senior Boarder
Posts: 153
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Re:Voorstellen + eerste verhaal problemen 9 Years, 11 Months ago Karma: 1  
Gotcha wrote:
verbruikt ie te veel dat je er nu weer vanaf wilt?

Marktplaats


Nee zie bij aangeboden onderdelen/fiero waarom. Ik wil hem eigenlijk niet weg doen maar lees daar de reden maar. Daarbij de tank was bijna leeg had nog maar 1 streepje over en heb hem helemaal vol getankt en dit was 33L dus ik ga der van uit dat ik dus een 35l tank heb :)
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
Go to top